Спеціально для наших читачів ми провели інтерв’ю з Володимиром Миколайовичем, який кілька тижнів тому відвідав спеціалізовану виставку в Польщі, у місті Познань — «Продаж квартир і будинків».

Дякуємо Нашого гостя за настільки цікаві відповіді, які ми із задоволенням публікуємо на нашому блозі.

Як проходила виставка, чому вона була присвячена, які питання піднімалися і хто був присутній на виставці?

Так, дійсно, 15-16 жовтня я перебував у Польщі, в сонячному і прекрасному місті Познань. У виставковому центрі зустрілися всі фахівці ринку нерухомості — це девелопери, ріелтори, банкіри, а також всі бажаючі придбати різного виду житло.

Було представлено 42 девелоперські компанії, а також велика кількість будівельних компаній. Кожні з них представляли своє житло і власні продукти учасникам. Безумовно, була конкуренція між ними, але конкуренція «здорова». Я знаю, що у польських девелоперів є таке поняття «Кодекс добрих практик», що в перекладі означає «Кодекс честі».

Крім девелоперів, були присутні банки, фінансові консультанти, ріелтори

Були запропоновані якісь акції девелоперами на виставці для відвідувачів?

Так, вони були оголошені заздалегідь. А в дні проведення виставки кожен охочий міг ними скористатися (прим. редакції). Акції полягали у зниженні ціни за квадратний метр. Наприклад, один девелопер при купівлі нерухомості в його будинку запропонував безкоштовно передати гараж покупцеві, інші — пропонували значні знижки при купівлі.

Було це цікаво ріелторів? Можливо були якісь особливі умови для їх залучення?

В: В одному місці збираються девелопери і ріелтори. Клієнт, який приходить на цю виставку, він ще визначається, спілкується, дивиться і постійно виникає питання: «Купувати нерухомість на первинному ринку або на вторинному». І завжди, у цей момент, ріелтор може розповісти про себе, запропонувати свою базу даних і так далі. Ріелторські послуги завжди затребувані і ними завжди можна скористатися.

Як девелопери здають свої будинки? Є європейська тенденція до зниження квадратури об’єктів, що здаються. Що з цього приводу кажуть польські колеги?

Цікаве питання. Я ще пів року тому помітив, що вся Європа їздить на малолітражних автомобілях, зрозуміло з яких причин — дорогий бензин, тому пересідають на авто з маленьким обсягом двигуна. Так от, з 2008 року польські девелопери будують житло від 30 до 60 кв. м. Те, що понад 80 кв. м, вважається апартаментами, але це вже свій клієнт, так би мовити, бізнес-рівень. І ще треба пошукати такого клієнта, щоб продати йому цю нерухомість згодом. Унаслідок цього, зараз ведеться масова забудова з вищесказаним метражем.

А яка кількість поверхів цих будинків?

В основному, до п’яти поверхів, але з ліфтом. Якщо два-три поверхи, то — без. Варто сказати, що дуже оригінальна архітектура будівель, сучасні матеріали та енергозберігаючі матеріали там обов’язково присутні. Що цікаво, всі первинне будівництво дорожче, ніж на вторинному ринку, що сильно відрізняється від нашої ситуації (прим. редакції).

Вище п’яти поверхів поляки вважають за краще не будувати. Це не користується попитом?

Розрахувати успішний план сьогодні, в період кризи, досить складно, тому девелопери вважають за краще інвестувати в 2-х під’їзні будинку невисокої забудови.

Залучають девелопери банки і банки взаємодіють з ріелторами?

На виставці, з усього переліку, 26 учасників — це лише банки. Крім банків, були фінансові структури, які мають договори з десятками і сотнями польських банків. По суті, це фінансові посередники й консультанти.

Які іпотечні умови пропонують банки?

На сьогоднішній день — 6.5% у злотих, термін кредитування від 1 року до 50 років. Зараз є програма, яка називається «сім’я на своєму», що дослівно можна зрозуміти, як «сім’я у своїй квартирі». Суть в тому, що держава кредитує і сплачує відсотки по іпотеці, це стосується молодіжного кредитування.

А яку б ти пораду дав нашим девелоперам для того, щоб наш ринок не стояв на місці, і щоб у всіх була робота. І у банків, і у позичальників, і у ріелторів.

Рада простий: «Девелопери повинні знижувати квадратуру будівель до 60 квадратних метрів, і відповідно банки повинні знайти такі фінансові програми, щоб вони були цікаві потенційним покупцям.

Як ти вважаєш, чи потрібно девелоперам взаємодіяти з ріелторами для збільшення своїх продажів? Вони повинні створювати які-небудь дилерські умови для ріелторів, створювати спільні програми?

Однозначно, і на прикладі Польщі — це помітно. Девелопери активно працюють з ріелторами, так як при такому насиченому ринку послуга фахівців з нерухомості просто необхідна.

Польські девелопери здають свої будинки також, як і наші, без обробки? Або навпаки, з оздобленням?

У них є таке, схоже з нашим, поняття «після девелопера». Відмінність в тому, що поляки пропонують різні бонусні програми своїм покупцям. Наприклад, перші 10 отримують квартири з ремонтом, інші — з меблями. Загалом використовують різні маркетингові підходи для пошуку покупця.


Читайте також:

  • Інтерв’ю з Bill Gassett. 25 років на ринку нерухомості.
  • Інтерв’ю з Назаром Беттер
  • Майстер-клас для ріелторів від Євгена Чічваркіна.
  • Майбутнє ринку нерухомості України — бліц опитування професіоналів
  • Карти Google — найкращий помічник у продажу нерухомості.
  • Додати коментар Скасувати відповідь

    Для відправки коментарів вам необхідно авторизуватися.

    Сторінок 1 з 11

    Соціальні мережі

    Підписка по email

    Введіть вашу електронну адресу:

    Рубрики

    • “Think Different” — дайджест нерухомості
    • Аналітика ринку нерухомості
    • Веселі моменти з життя ріелтора.
    • Питання і відповіді
    • Записки одного ріелтора
    • Інтерв’ю з фахівцем
    • Іпотека. Іпотечне кредитування в Україні.
    • Майстерня ріелтора
    • Податки на нерухомість 2013. Податки при продажу та купівлі нерухомості.
    • Система партнерських продажів (СПП)
    • Ексклюзивний договір нерухомості

    На порядку денному

    [eventlist]

    Найцікавіше

    • Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Як “кинути” ріелтора?
    • Фільмотека для ріелторів.
    • Податки і нерухомість 2012.
    • Чи варто зараз купувати нерухомість?

    Рекомендую

    • REM Navigator — портал нерухомості Криму.
    • Школа професійної майстерності ріелторів

    Свіжі коментарі

    • Олена Маленкова до запису Сага про нерухомості-2016. Або «Нехай згорить!»
    • Олена Маленкова до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Олена Маленкова до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Ганна до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Тетяна до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.