Попередній договір

Сьогодні виникла неприємна ситуація. Ще місяць тому ми уклали попередній договір між продавцем будинку (до речі, не дешевого) і покупцем.

На підписанні договору були дотримані всі формальності, включаючи передоплату послуг агентства. Обстановка на підписанні була доброзичлива і навіть весела.

Покупниця вже в дверях сказала, що їй потрібно буде продати квартиру, але у неї є покупці-її сусіди. На питання, чи не потрібно нам підключитися до продажу квартири, покупниця гордовито відповіла, що з цим проблем не буде.

На всякий випадок ми взяли всі ввідні дані по її квартирі. Квартира, дійсно, була у хорошому елітному районі і будинку з консьєржем, в прекрасному стані , і ми заспокоїлися.

Як прискорити отримання документів?

Через тиждень вона (покупець) подзвонила і з тривогою в голосі сказала, що покупці на її квартиру поки мовчать і попросила зайнятися продажем. При цьому, вона, як водиться, обдзвонила всі агенції міста, чим, на мій погляд, підписала собі вирок. Хто ж буде займатися продажем квартири цілеспрямовано, знаючи, що все місто обізнаний про продаж?

Поки ми ламали голову, що ж нам придумати з квартирою, з’ясувалося, що треба підготувати деяку технічну документацію по земельній ділянці, про яку ми спочатку не були поставлені до відома ( у зв’язку з останніми змінами в законодавстві).

Коли були вжиті всі заходи щодо прискорення отримання документів, виявилося, що ми трохи перевищили терміни. Приблизно на тиждень. Як прийнято, агент подзвонив покупниці і поставив її до відома, що ми будемо готові до угоди на тиждень пізніше і що це дає їй теж відстрочку для продажу квартири.

Однак, реакція покупця мене здивувала. Вона якось пожвавішала, сказала, що тепер вдома можна купити набагато дешевше (звичайно, вона лукавила, ціна будинку була вже нижче ринку).

«Так ви не встигаєте з документами до ХХХ числа?»

«Запізнюємося на тиждень, але можемо продовжити договір, якщо треба. Ви ж не готові купувати? Чи Ви вже передумали?»

«Що Ви, що Ви, звичайно ж я не передумала!»

І все-таки якийсь неприємний осад залишився у мене, а, вірніше, передчуття, що клієнтка використовує наше запізнення в своїх цілях.

Холодна війна:

Я заглянула в договір завдатку. Там, як і завжди, було зазначено, що у разі порушення строків угоди або неукладення договору купівлі-продажу у зазначені терміни з вини продавця, він повертає подвійну передоплату, а ми повертаємо свій гонорар.

Допустити, щоб це сталося, я не могла і тому всі сили були кинуті на те, щоб прискорити отримання документів. Однак, в договорі було зазначено, що в разі скасування угоди з вини покупця, виплачує повну суму наших послуг.

Т. к. 50% оплати вже було сплачено, залишалося отримати решту 50% у зв’язку з нових положенням.

«Але ми ж не візьмемо з неї суму, що залишилася?»-запитав мій агент.

«Звичайно, ні,-відповіла я.-Чоловік отже вже «влетів» на чималеньку суму. Ми ж інтелігентні люди. І хочемо, щоб цей клієнт до нас повернувся.»

Покупниця чекала до останнього моменту, вона була впевнена, що ми не встигнемо і дуже хотіла встановити статус-кво. Думаю, що вона, звичайно ж, не стала б вимагати подвійну суму передоплати (ми ж інтелігентні люди), але забрала б безсумнівно і суму завдатку, та наш гонорар.

Залишився етичний момент: «холодна війна» з лагідними усмішками? І як би ви вчинили у випадку, коли вся робота вже виконана, і варіанти вирішення проблеми є, але покупець з якихось причин передумав.

Діяти строго по букві договору-отримати гроші, втративши клієнта.

Відшкодувати клієнту збитки, забувши про (або «забивши» на) гонорар?


Читайте також:

  • Карти Google — найкращий помічник у продажу нерухомості.
  • Оригінальні способи шахрайства в нерухомості.
  • Про бізнесі, дружбу і не лише…
  • Як вибрати «правильний» агентство нерухомості?
  • Як я стала ріелтором.
  • 8 коментарів до “”Історія з відкладеним фіналом.””

  • Realtyblogger:
    17 грудня 2010 в 11:16

    Фінал цієї історії сумний: моя чортова інтуїція не підвела. Сьогодні, незважаючи на всі наші зусилля по підготовці пакету документів (а ми, повірте, зробили неможливе!), подзвонила клієнтка і офіційно відмовилася від угоди.
    Перед цим, вона, вже не приховуючи своєї злості, зажадала показати документи її юристу. Юрист зробив позитивний висновок.
    Але пассаран.
    Тільки на душі, чомусь нерадісно…

  • Олег Сікорський:
    18 грудня 2010 в 16:16

    Для цього і існує юриспруденція. Сторони повинні виконувати договір, а посмішки — за бажанням.

  • Realtyblogger:
    18 грудня 2010 в 16:18

    Тут питання, швидше, Олег, лежить не в юридичній, а етичній площині, За всі роки роботи в нерухомості траплялося всяке, але щоб шановний і не останній в місті людина так відкрито блефував)
    Забула написати, що вчора перед зустріччю з юристом, клієнтка кричала,що замовляє гроші в банку, і не дай Бог, щось не вийде,,,
    Одне радує, продавець оцінив результати нашої роботи, Поки морально)

  • Кузіна Олена:
    18 грудня 2010 в 16:19

    Олена,не етично надходить Ваша клієнтка і я не думаю,що Ви повинні відчувати почуття провини,якщо були виконані всі пункти даного договору(навіть враховуючи момент з документацією(адже це міг бути форс-мажор ?).

  • Макарова Інна:
    18 грудня 2010 в 16:22

    Я згодна на 100% з Олегом Сікорським. Сторони повинні виконувати договір. Все інше лірика……)
    Етично..не етично….красиво..не красиво…..
    Олена Прекрасна , не переживайте …і таке буває в нашій роботі! Бережіть себе і любіть і постарайтеся відноситься кэтой ситуації по-філософськи.
    Поганий результат—це теж результат!) Удачі вам і нам усім!

  • Realtyblogger:
    18 грудня 2010 в 16:27

    Спасибі велике всім за підтримку)
    Удачі всім і з наступаючим Новим роком!

  • Don Rumata:
    23 грудня 2010 в 08:59

    У Вас цікавий Блог.
    Я б порадив у такій ситуації все-таки розлучитися так, щоб клієнтка була задоволена і дала позитивні рекомендації про Вашу компанію своїм знайомим. В умовах загострення конкуренції хороші рекомендації часто дорожче грошей.

  • Realtyblogger:
    24 грудня 2010 в 00:38

    Спасибі за відгук. Звичайно,з часом все заспокоїться, я подзвоню клієнтці і поговорю по душах. Ви ж розумієте, що вся її нервозність пов’язана лише з одним-втратою чималої суми. Вона прийняла неправильне рішення, зробивши ставку на наш непрофесіоналізм. Хоча,якщо б вона просто прийшла до нас і сказала,що немає всієї суми, думаю,ми б знайшли вихід,прийнятний для всіх. Але Ви маєте рацію: клієнт завжди правий.

  • Додати коментар Скасувати відповідь

    Для відправки коментарів вам необхідно авторизуватися.

    Сторінок 1 з 11

    Соціальні мережі

    Підписка по email

    Введіть вашу електронну адресу:

    Рубрики

    • “Think Different” — дайджест нерухомості
    • Аналітика ринку нерухомості
    • Веселі моменти з життя ріелтора.
    • Питання і відповіді
    • Записки одного ріелтора
    • Інтерв’ю з фахівцем
    • Іпотека. Іпотечне кредитування в Україні.
    • Майстерня ріелтора
    • Податки на нерухомість 2013. Податки при продажу та купівлі нерухомості.
    • Система партнерських продажів (СПП)
    • Ексклюзивний договір нерухомості

    На порядку денному

    [eventlist]

    Найцікавіше

    • Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Як “кинути” ріелтора?
    • Фільмотека для ріелторів.
    • Податки і нерухомість 2012.
    • Чи варто зараз купувати нерухомість?

    Рекомендую

    • REM Navigator — портал нерухомості Криму.
    • Школа професійної майстерності ріелторів

    Свіжі коментарі

    • Олена Маленкова до запису Сага про нерухомості-2016. Або «Нехай згорить!»
    • Олена Маленкова до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Олена Маленкова до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Ганна до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Тетяна до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.