Вчора у мене в офісі пролунав дзвінок. Незнайомий голос з нетутешнім акцентом сказав, що бачив мою презентацію з МЛС в YouTube і попросив мене зв’язатися ввечері з ним по скайпу.

Ми проговорили 2 години. Чоловік виявився родом з Мінська (Білорусь), вже 20 років живе в Цинциннаті (штат Огайо) займається цим самим сервісом (МЛС), а дружина риэлторствует. Сергія, так звали мого співрозмовника, захопила сама ідея поширити МЛС (мультилистинговую систему) на все російськомовне простір.

Я був у Москві, так там ріелтори працюють зовсім не так, як у США. Продавець звертається у всі можливі ріелторські контори тільки тому, що немає зв’язку між працюючими ріелторами, тобто немає реальної взаємодії між партнерами при продажу нерухомості.

Як діє Мультилистинг в США.

Адже як працює МЛС в Штатах? Продавець (власник) укладає договір з ліцензованим ріелтором. Ріелтор, в свою чергу, поряд з розробкою маркетингової компанії продажу об’єкта, поміщає об’єкт в МЛС базу, де його бачать відразу всі ріелтори, які мають доступ до бази. Їх тисячі. А це означає, що, підписавши з одним ріелтором договір, ти автоматично стаєш об’єктом уваги багатьох зацікавлених осіб. При цьому гонорар і ріелтора, і контрагента (брокера покупця) оплачує виключно продавець нерухомості.

Сервіс МЛС, а саме це сервіс, надає наступні функції:

  • Розміщення інформації в базі одночасно потрапляє на основні «продають» сайти з нерухомості, тобто немає необхідності тупо розкидати оголошення, витрачаючи свій дорогоцінний час, а іноді, і гроші.

  • Можливість додавання необмеженої кількості фотографій, відео, а також віртуального туру по об’єкту.

  • Можливість однією кнопкою розміщення на інтерактивній карті інформації про об’єкт.

  • Можливість отримати інформацію про продаваемом об’єкті з початку його будівництва, а також правовстановлюючих на земельну ділянку.

  • Можливість доступу до реєстру застав і обмежень на продаж об’єкта.

  • І багато інші функції, що дають ріелтору можливість повноцінно підготувати і провести операцію.

    Ріелтор-партнер або вовк-одинак?

    Американець-Сергій розповів мені, що процес продажу нерухомості відбувається наступним способом.

    Ріелтор поміщає об’єкт в МЛС базу, інший ріелтор бачить об’єкт, що надійшов, і пропонує своєму замовнику. Якщо об’єкт замовника влаштовує, обидва ріелтора вступають в переговори і приходять до спільної взаємовигідної співпраці. При цьому, ріелтор, який представляє інтереси продавця, може вибирати їх кількох брокерів покупців, хто з них запропонує кращі умови. Не для ріелтора — для продавця. Продавець і покупець можуть не бачити один одного до самої угоди. У покупця , апріорі, немає грошей для покупки нерухомості, зате вони є у іпотечного банку. Отже, на угоді присутні: брокер продавця, брокер покупця, іпотечний брокер-консультант, юристи сторін.

    Корисливість-ніщо. Взаємодія-все!

    Чим наш ринок відрізняється від американського і що ми, учасники ринку нерухомості, повинні переглянути у своєму світогляді, щоб продавець не боявся продавати нерухомість через брокера, а покупець не шукав би обхідні шляхи, щоб не доплачувати за послугу, яку не замовляв?

    Перше і основне — це ідеологія взаємодії. Як тільки в свідомості (підсвідомості) ріелтора відкладеться, що співпраця між ріелторами є добро, а не зло (а ми знаємо такі , з дозволу сказати, агентства нерухомості, ідеологами якої був пріснопам’ятний «Будінвест», а продовжувачем хтось «Новий вік», хоча, який він новий)).

    Вся проблема ідеології в тому, що ріелтор повинен відчути, що взаємодія в його, ріелтора економічних інтересах і доцільність викреслюється в абсолютних цифрах.

    Починаємо з себе?

    Ми тільки починаємо мікроскопічними кроками рухатися в напрямку світлого ріелторського майбутнього. Зрозуміють і переймуться ріелтори, тоді «підтягнуться» і продавці, відчують свою вигоду від швидкого та професійної допомоги, а тут і покупці задумаються.

    До речі, деякі покупці вже все частіше задають питання, а хто Вам платить, панове ріелтори?

    Так може, почнемо з себе?

    Оригінал статті на сайті ріелторської палати Донецької


    Читайте також:

  • Співпраця з колегами.
  • Ріелторський бізнес. Нові технології.
  • Майстер-клас для ріелторів від Євгена Чічваркіна.
  • МЛС: кілька способів швидко і дорого продати квартиру.
  • МЛС — важлива ланка у формуванні цивілізованого ринку нерухомості.
  • 6 коментарів до «“Мультилистинговая система (МЛС). Починаємо з себе.””

  • InCom Микита Ігорович:
    9 листопада 2011 в 17:24

    Почати з себе — запросто . Але! Нехай тоді організовує наш уряд всі умови для того, щоб ми починали з себе. Нехай буде -ліцензування , нехай буде контроль агентів та агентств , нехай буде граммотная МЛС , хай буде в МЛС жорстко контролюючий орган всій достовірності інформації, поданої в неї ,нехай ,нехай ,нехай …. і. т. д. І тільки тоді , до нас будуть приходити люди і підписувати ексклюзиви і згодні платити % від продажу їх майна. А не приходячи , насамперед питати : -а ви за кого берете % , з покупців ? вірно ж ? я нічого винен ,не буду …. ? Але вони не розуміють що за працю і за послугу платити має той, кому вона надається , та все одно в 70% випадків , власнику доводиться скидати саме то кількість енної суми вартості квартири ,яку ріелтор повинен запрацювати з покупців (у разі якщо ріелтор бере % з покупців) ,бо вартість квартири + % ріелтора який покупці повинні сплатити , дорівнює дуже кусачим , по відношенню до інших об’єкту. Ось … + наш народ звик до всього цього , але можна перевчити ,помінявши все докорінно. Спасибі )

  • Realtyblogger:
    11 листопада 2011 в 11:50

    Микита Ігорович, Ви почитайте відгуки про проект закону про ріелторську діяльність! Хто його критикує? Розумні, освічені, порядні! Бояться закону? Ні, не хочуть обмеження «прав і свобод». А обмежувати необхідно. Тільки не «права і свободи», а доступ в професійне співтовариство непрофесионалов і випадкових людей, яким, власне, плювати на саму професію.

  • InCom Микита Ігорович:
    12 листопада 2011 в 00:09

    Та мені і читати не треба , це і так помітно з професійної практики…
    Скільки разів «не» проффесіонали пробували моїх клієнтів вербувати , кидати , налаштовувати замість мене , предоставялять «липові» послуги , і т. д., від цього потрібно РН просто напросто -позбуватися!!! Я за своє агенство ручаюся , перейшовши на ліцензування ,я і мої колеги будуть перші в черзі,хто отримає це,і буде займатися своєю роботою професійно. Іноді , я і мої колеги просто вражає як на сьогоднішній день працюють ПП або ж «деякі» АН ,сором , вони просто ганьблять проффесію «ріелтор». Соромно!!!
    Тому РН , потрібна чистка! Я не вкоем разі не хочу кинути камінь у город до НП , з цих людей я знаю не мало професіоналів , які займаються цією справою і не 15 років , і мають величезний досвід , я можу їм тільки сказати «браво» , але скільки ж людей предаставляющих послуги «фальшиво». Історії , приводити не буду , але спасибі за увагу , накипіло — якщо чесно )

  • В’ячеслав:
    6 березня 2012 о 13:53

    Система МЛС — ідея правильна, прозора і чиста. Але хто сказав, що вона приживеться на пострадянському просторі?! На мій погляд, просувати ідею «ріелторські маси» потрібно і необхідно, однак припарировать МЛС до поточних реалій малоймовірно. Яскравими прикладами цього можуть послужити кілька проектів, в основі яких лежить ідея МЛС. Один з них — проект АФНУ. Хорошоая ідея не погана реалізація, але кількість ексклюзивів вкрай мало, а якість об’єктів різне. З іншими проектами, схоже теж саме.
    Так що потрібно думати далі, вирішувати питання з регулюванням ринку (не можу не погодитися з InCom Микита Ігорович) формувати лобі, якщо хочете, і далі…

  • Realtyblogger:
    6 березня 2012 в 14:52

    В’ячеслав, провал впровадження МЛС (а, поза сумнівом, ідея провалилася скрізь на пострадянському просторі) не в тому, що у ріелторського співтовариства силоньок не вистачило або ресурсів. Проблема провалу МЛС в тому, що ні ріелтори, ні потенційні учасники ринку не готові до переходу на нові умови роботи. Адже в чому сама суть системи? Як каже Артур Павлович, «вбити жабу» в собі, тобто побороти інстинктивне бажання не ділитися комісійними. Договір, за яким власник оплачує послуги ріелтора, враховує, що ріелтор заохочує контрагента за допомогу в пошуку клієнта. Повірте мені, не кожен, далеко не кожен, вміє вбити власну «жабу».

  • В’ячеслав:
    6 березня 2012 о 18:55

    Важко з Вами не погодитися в тому, що проблема «жаби» існує. Артур Павлович великий молодець, це безсумнівно. Однак вилікувати від цієї хвороби людини, який стикнувся з нерухомістю в сьогоднішньому її вигляді, не вдасться навіть йому. Який вихід? Набирати співробітників без досвіду роботи в нерухомості і правильно навчати. Тільки в цьому випадку, на мій погляд, щось може змінитися у бік побудови цивілізованого ринку.

  • Додати коментар Скасувати відповідь

    Для відправки коментарів вам необхідно авторизуватися.

    Сторінок 1 з 11

    Соціальні мережі

    Підписка по email

    Введіть вашу електронну адресу:

    Рубрики

    • “Think Different” — дайджест нерухомості
    • Аналітика ринку нерухомості
    • Веселі моменти з життя ріелтора.
    • Питання і відповіді
    • Записки одного ріелтора
    • Інтерв’ю з фахівцем
    • Іпотека. Іпотечне кредитування в Україні.
    • Майстерня ріелтора
    • Податки на нерухомість 2013. Податки при продажу та купівлі нерухомості.
    • Система партнерських продажів (СПП)
    • Ексклюзивний договір нерухомості

    На порядку денному

    [eventlist]

    Найцікавіше

    • Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Як “кинути” ріелтора?
    • Фільмотека для ріелторів.
    • Податки і нерухомість 2012.
    • Чи варто зараз купувати нерухомість?

    Рекомендую

    • REM Navigator — портал нерухомості Криму.
    • Школа професійної майстерності ріелторів

    Свіжі коментарі

    • Олена Маленкова до запису Сага про нерухомості-2016. Або «Нехай згорить!»
    • Олена Маленкова до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Олена Маленкова до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Ганна до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Тетяна до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.