В силу того, що мені на блог продовжують надходити запитання на тему нового оподаткування при продажу або оренді нерухомості, постараюся відповісти на найбільш часті з них.

Перша група питань стосується продажу житлової та комерційної нерухомості, а також земельних ділянок та корпоративних прав підприємства.

Отже, розкласти все по поличках, щоб було зрозуміло як початківцям агентам, так і потенційним продавцям і покупцям.

1. Продаж квартири будь площі знаходиться у власності продавця не менше 3х років-при продажу оподатковується 1% держмита і 1% пенсійного фонду. Ставка ПДФО (податок з доходу фізичних осіб)=0.

Примітка: норма закону, за якою вираховувалися квадратні метри понад «покладених » 100 кв. м, з нового ПК виключена.

2. Продаж квартири, що знаходиться у власності продавця, менше 3х років, додатково обкладається податком (ПДФО) в розмірі 5%. Це ж стосується будь-якої іншої нерухомості, якщо продаж здійснюється продавцем більше одного разу на рік.

Примітка: норма стосується і тих продавців, які придбали нерухомість (в даному випадку-квартиру) не тільки за договором купівлі-продажу, але і згідно з свідоцтвами про право на спадкування, договорів дарування та міни. Пам’ятайте, назва правовстановлюючого документа для податкової значення не має!

3. Продаж комерційної нерухомості, незалежно від кількості часу, що перебуває у власності фізичної особи, обкладається ПДФО за ставкою 5%.

Примітка: норма поширюється тільки на нерухомість, що знаходиться у власності виключно фізичних осіб і не застосовується при продажу нерухомості юридичними особами.

4. Продаж земельних ділянок з розташованими на них будівлями-ПДФО=0, ця ж норма застосовується при продажу земельних ділянок, що перебувають у власності фізичних осіб, в межах безоплатної приватизації. В межах міста ця норма становить 10 соток.

5. Продаж корпоративних прав підприємства оподатковується за ставкою ПДФО 15%.

Сподіваюся, що допомогла Вам зорієнтуватися в нашому мінливому Світі нерухомості)



Читайте також:

  • Податки і нерухомість 2012.
  • Карти Google — найкращий помічник у продажу нерухомості.
  • Ринок нерухомості: офіси
  • Оригінальні способи шахрайства в нерухомості.
  • Як вибрати «правильний» агентство нерухомості?
  • 45 коментарів на «“Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.””

  • Niteangel:
    2 лютого 2011 в 14:20

    ? Маячня. А якщо дісталася квартира у спадок? І за рахунок продажу купуєш собі житло. То де тут дохід? Адже також родич міг продати цю квартиру, поки був живий і купити нове житло. Але з вини долі він помер і не встиг продати квартиру. І спадкоємець повинен незрозуміло з якого переляку платити 5% на квартири і машини дітей чиновників?

  • Malenkova Elena:
    2 лютого 2011 в 17:48

    Маячня) але це не до мене)
    Насправді, незалежно від того, за якою схемою Вам дісталася квартира, будемо платити по повній. В тому-то й суть, що податок на розкіш, який сплачується у Європейських країнах, зачепив би цих самих «слуг народу». А так буде платити «пересічний» українець.

  • Vall:
    25 березня 2011 в 11:58

    Якщо продається нерухомість, яка перебуває у власності менше 3-х років (5%) і це вже не перший продаж у році (5%) складаються відсотки? (10%)
    Або, наприклад, продається недобудова (5%) знаходиться у власності менше 3-х років (5%) і, знову таки, не перший продаж у році — це вже 15 % ?

  • Олена Маленкова:
    25 березня 2011 в 12:21

    Ні, % не складаються. Подальший продаж, а також продаж до закінчення 3-річного терміну оподатковується 5% податком.

  • Трифон:
    3 грудня 2011 в 19:54

    А якщо 1/3 квартири я володію більше 3-х років, а 2/3 – менше, при продажу всієї квартири я плачу податок 5% або 2/3 від 5%?

  • Realtyblogger:
    3 грудня 2011 в 22:31

    Трифон, при продажу квартири Ви платите податок тільки від тієї частини, якій володієте більше 3х років. До речі, з січня 2012 року, податок при продажу квартири,успадкованої за законом (або за заповітом), теж оплачуватися не буде.

  • Ганна:
    11 січня 2012 в 12:12

    «До речі, з січня 2012 року, податок при продажу квартири,успадкованої за законом (або за заповітом), теж оплачуватися не буде.»
    Не підкажете, цей закон вже набрав чинності?

  • Олексій:
    11 січня 2012 в 17:44

    Скажіть пож-ста, вступив вже чинності цей закон, про податок при продажу квартири чи ні? Якщо ні, то коли приблизно очікується?

  • Realtyblogger:
    13 січня 2012 в 09:54

    Закон набув чинності з 01.01.2012 р

  • Віктор:
    13 січня 2012 в 21:57

    Підкажіть, будь ласка, якщо я купив квартиру (нотаріально завірений договір купівлі-продажу) більше 3-х років тому, але з БТІ зарегесрировал тільки зараз (набув право власності згідно рейестра, але на підставі вищевказаного договору купівлі-продажу) і тепер збираюся продати цю квартиру з метою придбання більшої (у мене 1-кімнатна і нас в ній 4 людини) — я підпадаю під 5 % і від якої вартості, БТІ чи обов’язково Эксперной?
    Дуже терміново потрібно!!!
    Спасибі.

  • Realtyblogger:
    16 січня 2012 в 12:55

    Шановний Вікторе, прошу вибачення за затримку — була не в країні. Обчислення прибуткового податку при продажу нерухомості починається з моменту РЕЄСТРАЦІЇ ДОГОВОРУ КУПІВЛІ-ПРОДАЖУ В БТІ. Отже, у Вашому випадку платити 5% доведеться.

  • Дмитро:
    26 січня 2012 в 12:04

    Підкажіть будь ласка, у мене як физичиского особи у власності більше 3-х років нежитлове приміщення. Здаю в оренду як ІП, плачу 6%. Які податки я д. б. сплатити при продажу цього приміщення. Заздалегідь спасибі.

  • Realtyblogger:
    26 січня 2012 в 12:43

    Дмитро, при продажу будь-якої комерційної нерухомості Ви платите 5% ПДФО, незалежно від строку володіння нею.

  • floris:
    1 березня 2012 в 01:15

    Добрий день!

    Прошу допомоги бо туп ? і заплутався остаточно:
    При покупці будинку із земельною ділянкою з чого складається ціна договору?
    Є оцінка БТІ (будинок) + незалежна оцінка та оцінка ділянки (Регіональне агентство оцінки або щось типу) + незалежна оцінка. Так ось: які циферки потрібно скласти щоб отримати ціну договору і може бути ціна менше експертної оцінки (БТІ + РАВ)? І які податки повинні бути сплачені: окремо 5% від оцінки будинку (права власності на нього немає й року) і окремо 2% на землю+ 1% до ПФУ?
    Буду дуже вдячна за будь-яку консультацію, поки не скипів мозок)) Дякую!

  • Борис:
    1 березня 2012 в 12:40

    Добрий день!
    Я нерезидент України. Маю у власності квартиру більше 3х років. Квартира оформлена на мене і дочка в рівних частках. Яким чином мені краще переоформити мою частку на дочку? Як я розумію при даруванні, успадкуванні, вона як нерезидент повинна буде сплатити 17% податку. А як при продажу? Суперечлива інформація — хто пише, що ті самі 17%, хто пише 0%.

  • Realtyblogger:
    1 березня 2012 в 22:20

    Борис, дуже актуальне на сьогодні питання Ви задали! Податковий кодекс 2011 — це щось! Прочитайте самі ст. 172.1. Ось витяг зі статті.
    «Дохід від операцій з продажу (обміну) нерухомості, що здійснюються фізичними особами-нерезидентами, оподатковується у тому ж порядку, що для резидентів України. Однак до такого доходу застосовується ставка ПДФО в розмірі:

    * 15 %;

    * 17 % — для суми доходу, що перевищує 10-кратний розмір мінімальної зарплати.»
    Зверніть увагу на невідповідність «оподатковується у тому ж порядку, що і для резидентів…»-тобто за нульовою ставкою? (прим.автора)
    Або за посиланням на ст. 167.1 (15-17%)?
    Думки насправді розділилися. Я ж особисто вважаю, що платити ПДФО не варто, а двояке тлумачення закону завжди трактується на користь платника податків.
    Шкода, що у нас не прецендентное право, як у США, можна було одним судовим процесом вирішити питання.

  • Володимир:
    13 березня 2012 в 21:51

    при продажу будь-якої комерційної нерухомості Ви платите 5% ПДФО і які ще витрати чекають продавця?

  • Realtyblogger:
    14 березня 2012 в 14:04

    Так, при продажу будь-якої комерційної нерухомості, якщо власник фізична особа.

  • Лілія Ємельянова:
    27 березня 2012 в 15:49

    Здраствуйте!не зовсім зрозуміла(((Я стала власником квартири за заповітом в 2009 році.Зараз при продажу в 2012 році податок стягується буде чи як?

  • Realtyblogger:
    27 березня 2012 в 16:49

    Ні, звичайно! Ви стали власницею по праву спадкування. Отже, податок при продажу братися не буде.

  • Світлана:
    31 березня 2012 в 15:53

    Добрий день, прошу маленьке уточнення — у березні у мене була продаж будинку із земельною ділянкою, на ділянку отримано держакт тільки в березні, при продажу я сплатила 5% від експертної вартості. Це все зрозуміло. Далі. У квітні, буду продавати іншу земельну ділянку, держакт з 2002р. Питання-необхідно сплачувати 5% як з другої продажу або не треба, адже я вже раз сплатила?

  • Realtyblogger:
    31 березня 2012 в 16:16

    5%-це ПДФО, тобто податок на дохід. Наше законодавство вважає базою оподаткування БУДЬ-продаж нерухомого майна, в т. ч. і земельних ділянок, більш, ніж 1 раз в рік. Отже, Вам все ж доведеться заплатити податок на дохід, т. к. Ви продаєте 2й об’єкт протягом одного календарного року.

  • Юлія:
    6 червня 2012 в 16:28

    Добрий день,підкажіть,хочу купити квартиру,за якою оцінкою я можу сплачувати 2% по БТІ або з оцінки незалежного оцінювача. Деякі нотаріуси кажуть ,що з 5.06.12 тільки за оцінки оцінювача.
    Як бути?Заздалегідь спасибі.

  • Realtyblogger:
    14 червня 2012 о 13:07

    Добрий день, Юлія!Сьогодні ринок нерухомості, фактично, став з-за спроби деяких структур монополізувати ринок оцінки, нотаріату та нерухомості в цілому. З десяток підконтрольних фірм тепер вершать долі абсолютно всіх громадян країни. Якщо Ви думаєте, що це Вас не стосується, то сьогодні цей рейдерське захоплення професії потрібно просто саботувати. Прочитати детальніше можна тут http://svdevelopment.com/ru/news/market/itm/68553/ і тут http://agent.ua/review/news/25751.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter1.
    Що стосується відповіді на поставлене питання, то сьогодні нотаріуси приймають експертні оцінки, зроблені до 5 червня. За законом про експертну оцінку, сама оцінка дійсна 6 місяців, і поки цю норму ще ніхто не скасував.
    Ми працюємо в штатному режимі ще 6 місяців. А там, думаю, це свавілля і закінчиться)

  • Realtyblogger:
    14 червня 2012 у 20:16

    Ось він (свавілля) і закінчився! Не проіснувавши й тижня, заморозивши весь ринок нерухомості в країні, зграя оскаженілих рейдерів під тиском громади було змушене відступити. Горезвісний наказ скасовано. все повернулося на круги своя. Ви думаєте, чи надовго? І не сподівайтеся! Ми живемо у веселій і абсолютно непередбачуваною країні. Удачі нам усім!

  • Ім’я Любов:
    15 серпня 2012 в 10:30

    Добрий день,вступила в спадщину 02/08/2012 (земля 1050 ст. і частину будинку 14/36),виставила на продаж,скажіть Пж.який податок мені доведеться заплатити за це?СПСБ

  • Олена Маленкова:
    15 серпня 2012 в 15:00

    C 02.01.2012 р ставка ПДФО після прийняття спадщини дорівнює 0. Але зберігається норма закону, при якій кожна наступна операція протягом календарного року оподатковується за ставкою 5%. Тому рекомендую 1ю операцію провести купівлю-продаж земельної ділянки, т. к. вартість його буде набагато вище вартості частини будинку, а 2ю-куплю-продаж частини будинку. При цьому продаж проводиться за експертною оцінкою, оцінювач завжди може оцінити лояльно)

  • Сергій:
    6 жовтня 2012 в 12:03

    Скажіть будь ласка, а які податки сплачує покупець?

  • Олена Маленкова:
    6 жовтня 2012 в 19:15

    Покупець, Сергій, як правило, сплачує 1% пенсійного фонду.

  • Kate Eroscko:
    3 листопада 2012 в 13:17

    Ми укладаємо договір міни між 2-х і 3-х кімн. квартири. 2-х кімн. у власності більше 3 років, а 3-х кімн. менше 3 років. Які будуть податки і мито? Заздалегідь дякую за відповідь.

  • Олена Маленкова:
    5 листопада 2012 у 20:25

    Добрий вечір, Катя! Прошу вибачення за затримку з відповіддю. Чесно кажучи, довго вважала, і поки разом з нотаріусом не прийшли до спільного рішення, не була готова Вам відповісти. Отже, Вам доведеться заплатити 6% від експертної оцінки з більшою квартири+ посвідчення договорів. Договір міни вважається складним договором, тому нотаріус вважає подвійну ціну за посвідчення, як за 2 договору купівлі-продажу. Успішних Вам оборудок! З повагою, Олена.

  • Світлана:
    6 листопада 2012 у 20:33

    Підкажіть будь ласка якщо купити квартиру у 2012 році за договором купівлі-продажу, а в 2013 цю ж продати куплену — це треба буде 5% оплачувати? і від якої суми?Спасибі.

  • Олена Маленкова:
    6 листопада 2012 у 21:02

    Звичайно! Світлана, податкова пільга з ПДФО поширюється тільки на ті квартири, які у власності більше 3 років. Також ПДФО сплачується у разі повторного продажу в один календарний рік будь-якого об’єкта нерухомості. Наприклад, Ви продали дачу або гаража, а потім у цьому ж році вирішили продати квартиру, яка у Вашій власності більше 3 років-плати ПДФО. 5% ПДФО сплачується від експертної оцінки, яку повинен підготувати продавець. Експертів-оцінювачів сьогодні поки ще досить, щоб можнот було вибрати і за ціною самої оцінки, і за вартістю об’єкта. Так що готуйтеся платити)

  • В’ячеслав:
    9 січня 2013 о 19:17

    Підкажіть будь ласка якщо отримав квартиру за ордером 12 років тому , приватизував тільки зараз буду я платити 5 відсотків при продажу. Заздалегідь спасибі !

  • Олена Маленкова:
    9 січня 2013 о 21:03

    В’ячеславе, Ви стали власником тільки після приватизації квартири. А відлік для оподаткування починається з дати реєстрації прав власності на квартиру. Це означає, що свідоцтво про право власності на квартиру, видане виконкомом Вашого міста, Ви повинні були зареєструвати в БТІ (якщо встигли), або Єдиної реєстраційної служби, якщо свідоцтво отримали вже після передачі частини повноважень БТІ реєстраторам. Так що, саме з дати реєстрації і починаються ті самі злощасні 3 роки, при яких виникає 5% ПДФО.

  • Ганна:
    26 лютого 2013 в 18:43

    Я є власником житлової квартири протягом 6 років. В минулому році ми зробили перепланування, і за результатами даної перепланування зменшилася квадратура. В результаті буде переоформлено документ на право власності тієї ж квартири. Підкажіть, будь ласка, якщо я захочу продати квартиру після отримання нового права на власність, чи буде стягуватися 5% податок незважаючи на те, що за фактом я нею володію вже понад 6 років? Все одно час буде исчитываться за новим документом після перепланування? Заздалегідь дякую.

  • Олена Маленкова:
    28 лютого 2013 в 21:41

    На жаль, так. Новий документ-свідоцтво про право власності на житло-повинен бути заново зареєстрований в держреєстрі. І відлік для оподаткування почнеться саме з цієї дати. Маразм? Так, але, видно, управлінню з податків і зборів просто нізвідки вже стягувати податки.

  • Ганна:
    6 березня 2013 о 12:04

    Дякую за відповідь. У цій країні вже нічого не дивує, тільки в черговий раз засмучує.

  • Ім’я ВАСИЛЬ:
    15 квітня 2013 в 15:57

    Добрий день! У мене питання таке.квартира була спочатку 2-х кімнатна. 45кв.м. загальна ,старі мешканці зробили з неї 3-х кімнатну .поставивши фанерну перегородку і узаконили її за БТІ.Сім років тому я купив цю квартиру 3-х кімнатну,Відразу зняв цю фанерну так звану стінку і знову вийшла 2-х кімнатна .Тепер при продажу квартири мені кажуть . буду платити податок не 1 відсоток .а 5 відсотків податку. АЛЕ при цьому не розміри квартири не зменшилися. і не змінювався власник. СКАЖІТЬ будь ласка.скільки я буду платити податку ?

  • Олена Маленкова:
    15 квітня 2013 20:44

    Василь, після того, як Ви знесли перегородку, Ви узаконили ситуацію? Якщо так, то у Вас з’явився новий документ на право власності, і відлік для оподаткування буде з моменту держреєстрації нового правовстановлюючого документа. Якщо ж документ на право власності колишній, тобто договір купівлі-продажу, то ніякого податку платити не повинні. В крайньому випадку, відновіть перегородку назад)

  • Наталя:
    22 травня 2013 08:09

    Здравствуйте, якщо купувати комерційну нерухомість на юридична особа, то які податки потрібно сплачувати при купівлі і при подальшому продажу цієї нерухомості? Чи вигідніше все-таки на фізичну особу оформляти документи?

  • Олена Маленкова:
    22 травня 2013 в 21:04

    Наталя, при покупці комерційної нерухомості Ви платите тільки 1% в пенсійний фонд. При продажу вже складніше: 20% ПДВ, а також 23% податку на прибуток. Тому приймайте рішення самі))
    З повагою, Олена.

  • Тетяна:
    18 липня 2013 в 21:52

    Здравствуйте , я громадянка Росії , хочу купити будинок на Україні . Господарі в ньому прожили менше року . Яким відсотком податку він буде обкладатися від оціночної вартості ?

  • Тетяна:
    18 липня 2013 в 21:55

    І які податки повинна платити як покупець ? Заздалегідь вдячна .

  • Олена Маленкова:
    21 липня 2013 о 12:01

    Добрий день, Тетяно! Прошу вибачення за затримку-перший тиждень після відпустки)
    Як покупець, Ви платите тільки 1% пенсійного фонду від експертної оцінки нерухомості.
    Власник заплатить 5% ПДФО, т. к. не зможе скористатися пільгою по ПДФО саме з причини проживання менше 3х років.
    З повагою, Олена

  • Додати коментар Скасувати відповідь

    Для відправки коментарів вам необхідно авторизуватися.

    Сторінок 1 з 11

    Соціальні мережі

    Підписка по email

    Введіть вашу електронну адресу:

    Рубрики

    • “Think Different” — дайджест нерухомості
    • Аналітика ринку нерухомості
    • Веселі моменти з життя ріелтора.
    • Питання і відповіді
    • Записки одного ріелтора
    • Інтерв’ю з фахівцем
    • Іпотека. Іпотечне кредитування в Україні.
    • Майстерня ріелтора
    • Податки на нерухомість 2013. Податки при продажу та купівлі нерухомості.
    • Система партнерських продажів (СПП)
    • Ексклюзивний договір нерухомості

    На порядку денному

    [eventlist]

    Найцікавіше

    • Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Як “кинути” ріелтора?
    • Фільмотека для ріелторів.
    • Податки і нерухомість 2012.
    • Чи варто зараз купувати нерухомість?

    Рекомендую

    • REM Navigator — портал нерухомості Криму.
    • Школа професійної майстерності ріелторів

    Свіжі коментарі

    • Олена Маленкова до запису Сага про нерухомості-2016. Або «Нехай згорить!»
    • Олена Маленкова до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Олена Маленкова до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Ганна до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Тетяна до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.