У статті «Як вибрати правильне агентство нерухомості» я вже пояснювала потенційним покупцям, як відрізнити професіоналів від шахраїв, пройдисвітів і фірм-одноденок. Здавалося, тема вичерпана. Однак, в іншій статті з промовистою назвою «Як «кинути» ріелтора»? на сторінках блогу розгорілася неабияка суперечка. Хтось, що ховається під ніком «Gog», поставив таку кількість тривожних питань, що мені довелося виносити відповіді на них в окрему статтю.

Робота з запереченнями.

Наводжу тільки частина з тих гнівних заперечень, які наводить Gog

«…на жаль бізнес посередника на ринку нерухомості, що дозволяє вимагати непогані гонорари, має у своїй основі декілька не дуже порядних вихідних точок. 1-я: це примусове відлучення клієнта від інформаційної тить ки (без його згоди). 2-я: це найчастіше безвихідне становище продавця-покупця, що виходить з п. 1 (одному треба продати, другим ніде жити) тобто використання скрутного становища клієнта, що дає простір для різного роду тиску на клієнта і манипулировние їм, тому що людина може обійтися без Каєна і брюликів, але без житла ніяк. 3-я це використання юридичної безграмотності населення в питаннях правильного і безпечного оформлення угоди. ІМХО: особливого приводу пишатися такими методами ведення бізнесу я не бачу. Це безсумнівно, що ви маєте досвід і навички в даній роботі. Але вибачте, коли Ви поьзуетесь послугами авіакомпанії, у вартість авіаквитка вносять реальні витрати: паливо,амортизація літака,зарплата пілотам,обслугов.персоналу,оренда,транспортування багажу і т. д. і т. п. і плюс розумна прибуток компанії, АЛЕ! ніхто не бере з Вас гроші за те що Ви повний профан в питаннях управління літаком і в питаннях забезпечення безпасного польоту, за отримане висококласну освіту пілотів, штурманів,механіків, диспетчерів, і ніхто не здирає з Вас 3 шкури за те що необхідно терміново дістатися з пункту А в пункт Б. І причому тут застарілі штампи?

Я навів приклад турагентства, є ще десятки подібних послуг, де гонорари за посередництво цілком розумні і обгрунтовані, де фахівці не стимулюють попит шляхом ажіотажу навколо своїх вузькоспеціальних профпознаний, а шляхом якості, гарантій та прозорості послуг. І послугами цих людей ви користуєтеся повседненвно, але чомусь вважаєте що ваша праця має бути набагато высокоопливанней ніж послуги аналогічного спеціаліста іншої галузі. Як Ви думаєте, якщо б інший посередник, користуючись Вашим безвихідним становищем або Вашої безграмотністю в його спеціальності, витребував б більшу суму, ніж це загальноприйнято, то Ви змогли б розділити з ним цю гордість за отримані їм хороші гроші? І плюс до всього розумність таких комісійних остаточно нивилирует той факт, що АН не дає гарантій покупцеві. А це-левова частка того за чим до вас йде клієнт. Якщо б Вам в автосалоні продали дороге авто без гарантій і права повернення товару, який опинився неліквідним, Ви пишалися б такими бізнесменами і напевно не поважали б свої кровно зароблені? Дуже сомниваюсь. І до речі не тільки ріелтори можуть похвалитися чесностью і порядністю у своїй роботі, але це знову ж не підстава завищувати свої гонорари. Втім, про що це я, ситий -голодному не товариш. І чесно кажучи, за попередніми дзвінків не зустрів жодного АН, де не беруть комісійні з покупця. З продавців не беруть – це правда, тому що продавці, які дізналися що втрачають на послуги АН такі суми, в більшості випадків відмовляться від таких турбот, так і АН при цьому втрачає монополію на інформацію в ЗМІ, а це неприпустимо. Пісі. Ніхто так і не зміг пояснити чому за одну і тугіше роботу потрібні відсотки а не обумовлений тариф. І ніхто не зізнався готовий заплатити колезі за ріелторську роботу свій піврічний дохід. Це питання було не від бомжа, а від 4/5 населення, чиї доходи відповідають таким цифрам.»

  • Отже, перше питання, яке задає Gog, за які такі заслуги агентство дере надзвичайні комісійні, якщо вся їх робота полягає в продажу інформації, вихопленому у власника квартири, який мав необережність дати оголошення про продаж.Він посилює свою думку тезою, що агент ніколи не дасть йому (тобто покупцеві) телефон або адресу квартири, що продається, тому що основна робота агента — це не допустити діалогу між продавцем і покупцем.
  • Професіонали і торговці інформацією.

    Отже, для початку хочу внести ясність в термінологію. Ріелтори діляться на продавців і продавців нерухомості інформації.

    Я почну з професіоналів, точніше, з продавців нерухомості.

    Ріелтор-професіонал будує свою діяльність на необхідності продавця продати нерухомість і його готовності платити за допомогу у продажу. З чого професіонал починає роботу з об’єктом?

    1. Він дивиться документи, робить їх правову експертизу, іноді залучаючи знають юристів, якщо його знань і досвіду не вистачає для такої експертизи. При цьому в обов’язки ріелтора не входить перевірка юридичної чистоти об’єкта, власник платити йому за це. Перевірка, а іноді, і «очищення», як то: узаконення перепланування, введення в експлуатацію, переоформлення договору оренди землі (як в комерційній нерухомості) необхідна для того, щоб потенційний покупець, що звернувся до такого професіонала отримав абсолютно «білі» та законні документи на нерухомість.

    При цьому покупець може заплатити якусь притомну фіксовану суму, про яку пише вельмишановний Gog, того ж ріелтора або своєму юристові, якій довіряє. Я, до речі, люблю, коли до мене приїжджають покупець з командою зубастих юристів. Це означає, що покупець серйозно зацікавлений у придбанні об’єкта.

    Отже, за що ж ріелтор отримує такі надзвичайні комісійні?

    Перше — це за те, що він знайшов покупця. Друге — за те, що він знайшов покупця, готового заплатити за об’єкт хорошу ціну. Що значить «хорошу»? А те, що ріелтор не просто дав оголошення в газету, а презентував об’єкт так і на такому рівні, що виник не один, а відразу кілька покупців, і ріелтор зміг отримати для продавця максимально можливу на ринку нерухомості ціну. При цьому, покупець може бути впевнений, що він купує самий кращий на ринку об’єкт нерухомості і за адекватну ринку ціну, отримавши абсолютно «чисті» у правовому відношенні документи.

    Покупець може залучати експертів-оцінювачів, юристів, іпотечних брокерів, банкірів та інших спеціалістів для супроводу угоди, т. до. все «дрімучі» аргументи ріелторів-недоучок, так дратівливі нашого опонента Gog, як то:

    перевірка юридичної чистоти, супровід і безпеку угоди, перевірка грошових знаків — за визначенням не входить в обов’язки ріелтора-продавця нерухомості.

    Справжній професіонал діє в інтересах продавця.

    У другій частині питання Gog іронізує на тему відкритості ріелтором контактів продавця покупцю.

    Професіонал, якщо він, звичайно, професіонал, при реальному інтерес покупця до об’єкта, який продає ріелтор, ніколи не стане приховувати телефони або адреси власника саме тому, що ріелтор, який представляє продавця, діє саме в його, продавця, інтересах. І йому, продавцю, вкрай невигідно вести переговори без участі свого брокера. Чому?-запитає Gog,-та тому, що покупець може мати більш сильний характер або використовувати стала йому відомою, наприклад, з інсайдерських джерел, інформацію про скрутних обставинах продавця. Ріелтор ж, ведучи переговори, ЗАВЖДИ діє на стороні продавця та не дозволить покупцеві або брокеру покупця, використовувати таку інформацію в своїх цілях.

    Це як в судовому процесі адвокат, йдучи розлучатися, бере з собою іншого адвоката ге тому, що «сам дурень», а тому, що емоції можуть перешкодити йому (їй) виграти процес.

    Тому особисто я, якщо мене просить покупець, даю абсолютно спокійно контакти продавця без побоювання залишитися без гонорару.

    Інформація — не товар. Товар — це нерухомість.

    Тепер, власне, про тих горе-агентів та агентств, що торгують інформацією, а точніше, контактами власників. І тут Gog абсолютно правий: за таку роботу варто заплатити 100-300 доларів, тобто роботу по вишукуванню оголошень власників в морі інформації, подання її (інформації) у рекламу, і «ловля на живця» такого обмеженого в засобах клієнта, як наш опонент.

    Моя позиція, що Gog і йому подібні, взагалі, не повинен платити за інформацію. Він повинен зателефонувати за приглянувшемуся йому оголошенню, а ріелтор-профі, який дав це оголошення і пройшовши вже чималу роботу з відновлення реальної ринкової ціни, презентації і просування об’єкта на ринок нерухомості, підготовки всіх документів для продажу, повинен максимально достовірно дати інформацію про об’єкт, показати, якщо необхідно, і закрити угоду до задоволення всіх сторін. Gog отримує юридично чисту квартиру за реальною ринковою ціною і при цьому нічого не платить ріелтору (або платить, але за прикладної комплекс послуг, який замовляє), а продавець гроші від продажу своєї нерухомості, розуміючи, що ріелтор зробив все можливе, виклався і відстоював його, продавця, інтереси, до останньої краплі крові.

    Ріелтор ж при такій угоді не тільки радий «нечуваними» з точки зору Gog, комісійним, але і тому, що всі сторони розійшлися, завдяки його, ріелтора, за прекрасне проведення операції.


    Читайте також:

  • Як вибрати «правильний» агентство нерухомості?
  • Маленкова Олена: відео-відповіді на запитання читачів. Частина 2.
  • Варто підписувати ексклюзив. Частина 2.
  • Не заважайте покупцеві. Частина 1
  • Про дружбу, бізнесі і не тільки.Частина 2.
  • 7 коментарів до «“Як вибрати агентство нерухомості. Частина 2.””

  • Олексій Рєдін:
    13 жовтня 2011 в 16:37

    Насправді дуже сумно читати про те, що Gog не вірить в існування агентств, не беруть грошей з покупця. «І чесно кажучи, за попередніми дзвінків не зустрів жодного АН, де не беруть комісійні з покупця.»
    Такі горе-агенти самі риють собі яму, породжуючи хвилі невдоволень на свою адресу і на адресу всього ріелторського співтовариства.

  • Realtyblogger:
    13 жовтня 2011 в 17:25

    Тому, Олексій, саме ми з Вами зобов’язані поміняти ситуацію на ринку нерухомості! Думаю, потім і продавці, і покупці, і колеги скажуть спасибі!

  • Dnepr:
    14 жовтня 2011 в 00:39

    На жаль , в наших силах тільки стукати у зачинені (поки що ) двері нашого уряду,щоб домогтися граммотных законів для РН. Нехай піднімуть свою 5 точку опори , і хоч щось зроблять корисного. Тоді і народ не буде обурюватися і всі навколо будуть задоволені , але все ж залишиться % людей який вічно чим то буде незадоволений , ну куди ж без них )).

  • Олексій Рєдін:
    14 жовтня 2011 в 09:53

    А мені здається, що справа якраз не в «всемогутнього» уряді, а якраз в самому ріелторському співтоваристві. Скільки б не приймалося законів і постанов, але поки в головах більшості не зітреться програма, що потрібно бігати один з одним наввипередки, намагаючись «впихнути» покупцеві без усякого договору не стоїть практично нічого, але ретельно приховує адресу об’єкта, доти і не буде якісних змін.
    Скажу чесно, у мене самого виникає відраза до таких «товаришам», які нам зовсім не товариші. А що вже говорити про клієнтів… ну думаю ви мене зрозуміли.

  • Dnepr:
    14 жовтня 2011 в 13:46

    Я думаю навпаки , законодавство здатне докорінно все поміняти. Нехай буде ліцензування ,нехай буде МЛС, нехай зникнуть з газет не існуючі квартири горе-агентів , які таким способом приваблюють клієнтів і продають їм адреси, нехай МЛС буде пов’язана з пресою , нехай це коштує грошей , нехай орган контролюючого МЛС , перевіряє подані в неї і пресу всі квартири, якщо інформація не відповідає дійсності людей би банили, тоді б вона була чиста і правдива , нехай агенства і працюючі в них агенти дійсно допомагали людям збирати документи,бігати по службам , брати на себе відповідальність ,і т. д., поки це все не застосують в нашому законодавстві на РН , так і буде розвиватися БІЧ продавания адресу . Це нерозумно! Потрібна тверезість наших законів.

  • Realtyblogger:
    14 жовтня 2011 в 14:03

    Насправді, панове, Ви обидва праві. Те, що кожному потрібно починати з себе, казав професор Преображенський у безсмертному романі » Собаче серце»: «Розруха, голубчику, не клозетах, а в головах!» І чим раніше ріелторські співтовариство втемяшит, вибачте за сленг, собі в голову, що клієнт повинен платити не за продаж інформації, тим швидше відбудеться очищення рядів у тому самому співтоваристві, і тим швидше клієнт повернеться до нас обличчям)
    Те ж, що стосується законодавчих заходів, що зараз робиться на рівні Закону про ріелторську діяльність. Грубо, прямолінійно, обов’язковим лобіюванням інтересів фінансових груп , як, втім, все в Україні), але робиться! Не можна ж сидіти склавши руки і дивитися, як нишпорять по ринку в пошуках їжі люди без спеціальних знань і умінь, без моральних та етичних орієнтирів, головним завданням яких задоволення своїх тимчасових потреб. А там гори все синім полум’ям!
    Ні, колеги,таким «ріелторів» Закон, як жупел, просто необхідний!

  • Dnepr:
    14 жовтня 2011 в 15:01

    Не знаю як у Вас в Одесі , але у нас в Дніпропетровську , є не одне АН , яке побудоване за принципом мережевого маркетингу , там директор тупо косить гроші зі своїх вибачте «шавок» які працюють за шматок хліба , і з самого початку навчання в цих АН вбивають у голову ,що треба давати в пресу тільки не існуючі квартири за дуже низькими цінами, а таких «шавок» в одному з АН близько 150 , ось тепер порахуйте скільки оголошень дає АН вобщем… Закони ,закони, і ще раз закони потрібні РН , щоб небуло такого БИЧА.

  • Додати коментар Скасувати відповідь

    Для відправки коментарів вам необхідно авторизуватися.

    Сторінок 1 з 11

    Соціальні мережі

    Підписка по email

    Введіть вашу електронну адресу:

    Рубрики

    • “Think Different” — дайджест нерухомості
    • Аналітика ринку нерухомості
    • Веселі моменти з життя ріелтора.
    • Питання і відповіді
    • Записки одного ріелтора
    • Інтерв’ю з фахівцем
    • Іпотека. Іпотечне кредитування в Україні.
    • Майстерня ріелтора
    • Податки на нерухомість 2013. Податки при продажу та купівлі нерухомості.
    • Система партнерських продажів (СПП)
    • Ексклюзивний договір нерухомості

    На порядку денному

    [eventlist]

    Найцікавіше

    • Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Як “кинути” ріелтора?
    • Фільмотека для ріелторів.
    • Податки і нерухомість 2012.
    • Чи варто зараз купувати нерухомість?

    Рекомендую

    • REM Navigator — портал нерухомості Криму.
    • Школа професійної майстерності ріелторів

    Свіжі коментарі

    • Олена Маленкова до запису Сага про нерухомості-2016. Або «Нехай згорить!»
    • Олена Маленкова до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.
    • Олена Маленкова до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Ганна до запису Метод килимовій бомбардування в нерухомості. І при чому тут МЛС?
    • Тетяна до запису Податки при продажу нерухомості. Зворотній зв’язок.